W Małopolsce PIT-y będzie można składać w centrach handlowych. W marcu i kwietniu pracownicy fiskusa będą czekać na podatników w galeriach handlowych m.in. Krakowa, Tarnowa, Oświęcimia.
Na stanowiskach Punktów Pomocy Podatnikowi ciągły dyżur będą pełnili pracownicy małopolskich urzędów skarbowych. Pomogą wypełnić zeznanie podatkowe, wyjaśnią zasady stosowania ulg podatkowych i odliczeń. Pomogą także wprowadzić PIT-a do komputera i sprawnie wysłać go przez internet do właściwego urzędu skarbowego - powiedział rzecznik Izby Skarbowej w Krakowie Konrad Zawada.
Punkty będą obsługiwać wszystkich podatników, niezależnie od tego, w którym urzędzie skarbowym się rozliczają. Wystarczy zabrać rozliczenia PIT-11, jakie otrzymaliśmy od naszych pracodawców, ewentualnie inne dokumenty świadczące o uzyskanych przez nas w 2013 roku dochodach. Jeśli chcemy korzystać z ulg, to warto zabrać też potwierdzenie dokonania wydatków, które chcemy odliczyć - radzi rzecznik.
Ważne, żeby podatnicy, którzy zechcą rozliczyć się przez internet mieli przy sobie zeszłorocznego PIT-a (z dochodami za 2012 rok) - będzie on potrzebny dla celów identyfikacji tożsamości w systemie komputerowym Ministerstwa Finansów. Urzędnicy w Punktach Pomocy Podatnikom nie będą przyjmować zeznań podatkowych PIT w formie papierowej.