W największych miastach Polski Gdańsk promuje swoją strefę kibica i planowane w niej podczas UEFA Euro 2012 koncerty. Specjalnie w tym celu wykupiono 110 billboardów. Strefa zainauguruje działalność 7 czerwca, a na scenie pojawi się zespół Pitbull.
Kampania reklamowa rozpoczęła się 16 maja i potrwa miesiąc. Nasze plakaty widoczne są w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Szczecinie, Toruniu, Bydgoszczy, na Górnym Śląsku oraz w Gdańsku. Najwięcej billboardów jest w stolicy - powiedział Piotr Piotrowski z Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Gdańsku, który operatorem strefy kibica. Dodatkowo mamy do dyspozycji spoty radiowe. Promujemy nie tylko same koncerty, ale także miejsca w strefach Prestige i Comfort, na sprzedaży których też zamierzamy zarobić - dodał. Gdańsk zapłaci za kampanię 43500 złotych.
Podczas piłkarskich mistrzostw Europy strefa kibica będzie działać na Placu Zebrań Ludowych w Gdańsku od 7 czerwca do 1 lipca. W tym czasie zaplanowano trzy dni koncertowe - 7 (zagra Pitbull), 20 (Noel Gallagher i The Vaccines) oraz 25 czerwca (ATB i Josh Gallahan). I tylko w te trzy dni obowiązywać będą bilety, bo w pozostałe wstęp do strefy jest darmowy.
Koncerty odbywać się będą także w innych terminach. 10 czerwca wystąpi grupa I Blame Coco, którego liderką jest córka Stinga, natomiast pięć dni później zaśpiewa belgijski wokalista Milow. Na scenie zaprezentuje się również około 30 zespołów wykonujących różne rodzaje muzyki z Trójmiasta, Pomorza, Rosji, Ukrainy i Białorusi.
W dni meczowe gdańska strefa kibica otwarta będzie w godzinach 15-24, natomiast w dni koncertowe od 18 do 1. Zajmuje ona powierzchnię czterech hektarów i jednocześnie będzie w niej mogło przebywać 30 tysięcy osób.
W strefie kibica w Gdańsku zainstalowany zostanie jeden wielki telebim o powierzchni 103 metrów kwadratowych, 16 monitorów, 41 punktów gastronomicznych oraz 200 sanitariatów. Scena razem z telebimem ma pojawić się w Gdańsku 30 maja. Do 5 czerwca wszystkie prace na Placu Zebrań Ludowych powinny być zakończone.
Przygotowano również szereg atrakcji dla kibiców, którzy będą chcieli spróbować swoich sił w sportowej rywalizacji. Do ich dyspozycji oddane zostaną boiska, piłkarzyki oraz specjalne bramki, dzięki którym będzie można sprawdzić siłę i precyzję strzału. Koszt całego przedsięwzięcia szacuje się na 9,5 miliona złotych.