Pierwsze egzaminacyjne starcie już 21 kwietnia. W tym dniu uczniowie III klas gimnazjum będą pisać egzamin z części humanistycznej. Po południu na stronie RMF24 opublikujemy arkusze egzaminacyjne wraz z propozycjami odpowiedzi.
[EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015. TUTAJ OPUBLIKUJEMY ARKUSZE I ODPOWIEDZI]
Egzamin gimnazjalny składa się z trzech części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i z języka obcego nowożytnego. Uczestnictwo w egzaminie jest warunkiem ukończenia szkoły. Jeżeli ktoś nie przystąpi do egzaminu, będzie musiał powtórzyć ostatnią klasę.
część humanistyczna - 21 kwietnia 2015 r. (wtorek)
- z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie - godz. 9:00
- z zakresu języka polskiego - godz. 11:00
część matematyczno-przyrodnicza - 22 kwietnia 2015 r. (środa)
- z zakresu przedmiotów przyrodniczych - godz. 9:00
- z zakresu matematyki - godz. 11:00
język obcy nowożytny - 23 kwietnia 2015 r. (czwartek)
- na poziomie podstawowym - godz. 9:00
- na poziomie rozszerzonym - godz. 11:00
- część humanistyczna: z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie - 60 minut, z zakresu języka polskiego - 90 minut,
- część matematyczno-przyrodnicza: z zakresu przedmiotów przyrodniczych - 60 minut, z zakresu matematyki - 90 minut,
- część dotycząca języka nowożytnego obcego - 60 minut na każdym z poziomów.
Po zakończeniu pierwszej części egzaminu na stronach RMF24 - około godz. 13 pojawią się arkusze zadań wraz z odpowiedziami. Około godz. 16 powinniście poznać rozwiązania z drugiej części testu.
[EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015. TUTAJ OPUBLIKUJEMY ARKUSZE I ODPOWIEDZI]
Na egzaminie do wpisywania odpowiedzi uczeń otrzymuje specjalnie przygotowaną kartę, na której koduje swoje dane, następnie jest informowany o godzinie rozpoczęcia i zakończenia egzaminu.
Zadania należy rozwiązywać samodzielnie. Przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego ma prawo unieważnić pracę ucznia przyłapanego na ściąganiu lub "konsultacjach".
Po zakończeniu egzaminu osoba odbierająca pracę od ucznia sprawdza, czy została ona prawidłowo zakodowana. Nad przebiegiem egzaminu czuwają członkowie zespołu nadzorującego i jego przewodniczący.
Ocenę ze sprawdzianu od 2012 roku wyraża się nie w punktach, ale w procentach lub centylach.
Ocena rozwiązania zadania otwartego zależy od tego, jak daleko dotarł rozwiązujący w drodze do całkowitego rozwiązania.
Siedem poziomów rozwiązania.
Poziom 6: pełne rozwiązanie
Poziom 5: zasadnicze trudności zadania zostały pokonane bezbłędnie, ale dalsza część rozwiązania zawiera usterki (błędy rachunkowe, niedokonanie wyboru właściwych rozwiązań itp.)
Poziom 4: zasadnicze trudności zadania zostały pokonane bezbłędnie, ale rozwiązanie nie zostało dokończone lub dalsza część rozwiązania zawiera poważne błędy merytoryczne
Poziom 3: zasadnicze trudności zadania zostały pokonane, ale w trakcie ich pokonywania popełniono błędy
Poziom 2: dokonano istotnego postępu, ale zasadnicze trudności zadania nie zostały pokonane
Poziom 1: dokonano niewielkiego, ale koniecznego postępu na drodze do całkowitego rozwiązania
Poziom 0: rozwiązanie niestanowiące postępu
Przy ocenianiu rozwiązań niektórych zadań wykorzystuje się wszystkie poziomy, a przy ocenianiu innych - tylko część z nich.