Osiemnaście z 83 inwestycji kluczowych dla Euro 2012 zostanie zakończonych… po mistrzostwach. Poinformował o tym rząd, który przyjął dziś sprawozdanie z realizacji przedsięwzięć, przedstawione przez minister sportu.
W grudniu 75 spośród tych 83 przedsięwzięć znajdowało się - jak czytamy w sprawozdaniu - w zaawansowanej fazie realizacji lub zostało zakończonych, natomiast 18 z nich zostanie zakończonych po turnieju.
Wśród tych osiemnastu wymienione są przede wszystkim kluczowe autostrady. Miały one zagwarantować bezproblemowe przemieszczanie się kibiców między miastami-gospodarzami rozgrywek. Chodzi o trzy odcinki trasy A1 Toruń-Stryków, autostradę A4 Rzeszów-Korczowa, a także cztery pododcinki tej drogi między Krakowem i Tarnowem oraz Tarnowem i Rzeszowem.
Równocześnie rząd podkreśla jednak, że duża część rozgrzebanych przedsięwzięć jest mocno zaawansowana: Zaznaczyć należy, że 10 z nich znajduje się również w zaawansowanej fazie realizacji prac budowlanych i zostanie oddana w II połowie 2012 r. Może to oznaczać, że na przykład na autostradach będzie zagwarantowana słynna już przejezdność - to rządowy eufemizm oznaczający, że trasy te nie będą spełniać zakładanych norm.
Co ciekawe, Rada Ministrów orzekła, że Stadion Narodowy jest już gotowy, bo… został uroczyście otwarty. Donaldowi Tuskowi i jego ministrom polecamy więc rzut oka na obraz z kamery internetowej, która pokazuje trwające wciąż prace przy montażu murawy.