Trwają problemy z przyjmowaniem zgłoszeń, utrudniony jest też kontakt operatorów ze służbami. Dzwoniąc pod 112 możemy czekać nawet kilka minut na zgłoszenie się operatora
Ogólnopolska awaria Centrum Powiadamiania Ratunkowego 112.
W całym kraju trwa awaria polegająca na okresowym, kilkuminutowym nie przyjmowaniu przez system połączeń przychodzących, co powoduje znaczne wydłużenie przyjmowania zgłoszeń alarmowych.
Ponadto operatorzy przyjmujący zgłoszenia są notorycznie wylogowywani z systemu co uniemożliwia im pracę.
Awaria obejmuje też dostęp operatorów do systemowych map, przez co muszą korzystać z prywatnych telefonów w celu kontaktu z lokalną policją i ustalenia do jakiego rejonu należy dany adres, pod którym występuje zdarzenie alarmowe i gdzie je dalej przekazać.
Podobne problemy występowały już poprzedniej nocy, ale na mniejszą skalę. Według dyżurnych informatyków trwają prace nad usunięciem usterki.
Pozostałe numery alarmowe funkcjonujące w Polsce:
987 - centrum zarządzania kryzysowego
991 - pogotowie energetyczne
992 - pogotowie gazowe
993 - pogotowie ciepłownicze
994 - pogotowie wodno-kanalizacyjne
995 - Komenda Główna Policji - system Child Alert
996 - Centrum Antyterrorystyczne
Inne numery do służb powołanych do niesienia pomocy:
986 - straż miejska (nie we wszystkich miastach)
19 115 - Miejskie Centrum Kontaktu (dla Miasta Stołecznego Warszawy)
116 000 - numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci (Fundacja ITAKA)
116 111 - telefon zaufania dla dzieci i młodzieży (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę)
116 123 - Kryzysowy Telefon Zaufania (Instytut Psychologii Zdrowia)
601 100 100 - numer ratunkowy nad wodą (MOPR i WOPR)
601 100 300 - numer ratunkowy w górach (GOPR i TOPR)
800 702 222 - Centrum Wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego (Fundacja ITAKA)
22 668 70 00 - Niebieska Linia, ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy w rodzinie