Wybrani użytkownicy Netflixa w Polsce od jakiegoś czasu widzą informację, że współdzielenie konta z osobami, które mieszkają poza gospodarstwem domowym jest niezgodne z regulaminem. To nowe rozwiązanie, które jest w naszym kraju na etapie testów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

REKLAMA

Netflix to największa platforma streamingowa na świecie, która ma 213,6 mln subskrybentów. Rekordy popularności bije też w Polsce - w listopadzie odwiedziło 13 mln internautów.

Komunikat widzą wybrani abonenci

Jak przypomina portal Wirtualnemedia.pl, Netflix już w 2019 roku informował, że "pracuje nad rozwiązaniem, które ma z jednej strony nie zaszkodzić płacącym abonentom, a z drugiej zachęcić do zakładania własnych kont osobom, które dziś użytkują je do spółki z innymi".

W marcu minionego roku platforma rozpoczęła w Stanach Zjednoczonych testowanie nowej funkcji. Wybrani abonenci widzieli następujący komunikat: Jeśli nie mieszkasz z właścicielem tego konta, musisz założyć własne, aby kontynuować oglądanie.

Po wyświetleniu takiego komunikatu, by móc korzystać z serwisu, trzeba wpisać kod otrzymany drogą mailową lub SMS-em bądź wykupić własną subskrypcję.

Od stycznia testy rozszerzyły się na rynek włoski, a teraz również na polski.

Netflix będzie wyciągał konsekwencje?

Serwis w komunikacie, w którym informuje, że współdzielenie kont z osobą spoza gospodarstwa domowego jest zakazane, powołuje się na punkt 4.2 regulaminu dotyczący zasad świadczenia usługi. Jak dodaje serwis Wirtualne Media, w doprecyzowanie zapisów pojawia się w części piątej zatytułowanej "Hasła i dostęp do konta": a te w skrajnych przypadkach umożliwiają zawieszenie, a nawet likwidację współdzielonego konta. Na razie Netflix nie stosuje takich metod w Polsce.

Nie wiadomo, czy i kiedy ostrzeżenia oraz związane z nimi konsekwencje mogą stać się stałym elementem korzystania z Netflixa w naszym kraju - informują Wirtualnemedia.pl dodając, że na razie rozwiązanie popularnej platformy streamingowej ma charakter testowy.