​Legendarna dla polskiego teatru i sztuk wizualnych postać powraca w grze VR przygotowywanej przez grupę artystów sztuki cyfrowej Tale of Tales. Każdy gracz będzie mógł poczuć się Tadeuszem Kantorem. By stać się wędrowcem po jego teatrze wystarczy założyć specjalne okulary. W grze będzie również wiele postaci i rekwizytów ze spektakli reformatora XX-wiecznego teatru.

REKLAMA

Powstanie gry poświęconej postaci Tadeusza Kantora jest efektem wizyty studyjnej Tale of Tales Polsce, która odbyła się w 2016 roku.

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio

Gość: Anna Szylar z Instytutu Adama Mickiewicza

Auriea Harvey i Michaël Samyn, czyli duet Tale of Tales, zafascynowani twórczością Kantora, postanowili potraktować ją jako punkt wyjścia do stworzenia projektu w technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), która pozwoli użytkownikowi zetknąć się z twórczością zmarłego w 1990 roku artysty. Duet Tale of Tales jest autorem takich gier jak m.in. "Endless Forest", "The Path", "Sunset".

Przygotowywana przez nich gra wprowadza użytkownika w świat sztuki Kantora i pozwala na swobodną manipulację znajdowanymi w trakcie gry przedmiotami i postaciami pochodzącymi z różnych przedstawień twórcy teatru Cricot2, a także na wpływanie na przebieg zdarzeń, nawiązując do obecności i aktywności reżysera na scenie podczas przedstawień.

Nie ma ustalonego z góry scenariusza, dzięki czemu każda z partii rozgrywki jest jedyna w swoim rodzaju. Projekt pokazuje też relacje między autonomicznym aktorem a mechanicznym i kontrolowanym manekinem w sztucznie stworzonej wirtualnej rzeczywistości.

Po premierze, która przewidziana jest na przyszły rok, gra będzie ogólnodostępna na systemy Oculus i Vive. Planowana jest także prezentacja aplikacji na wystawach i festiwalach. Prace nad grą prowadzone są w ramach rezydencji twórców w domu Tadeusza Kantora w Hucisku na zaproszenie Instytutu Adama Mickiewicza i Fundacji im. Tadeusza Kantora.

(ph)