Amerykański koncern lotniczy Boeing przewiduje, że w ciągu najbliższych 20 lat zapotrzebowanie na nowe samoloty spadnie z 43 610 do 41 170 sztuk - poinformowała w niedzielę agencja Reutera.
Połowa z nowych samolotów - według szacunków firmy - zastąpi maszyny starsze, 75 proc. z przewidywanych ponad 41 tys. samolotów stanowić będą te wąskokadłubowe.
The market for global air travel is rebounding. To meet that demand, we are forecasting the world will need more than 41,000 new airplanes over the next 20 years. More on our 2022 #CommercialMarketOutlook: https://t.co/rF5xwZ6qJ9 pic.twitter.com/slSHfrZAXd
BoeingJuly 16, 2022
Nowe szacunki nie uwzględniają rynku rosyjskiego z powodu wojny na Ukrainie i niepewności, kiedy producenci będą mogli ponownie sprzedawać samoloty rosyjskim przewoźnikom.
Boeing produkuje różne typy samolotów i śmigłowców przeznaczonych zarówno dla wojska, jak i służb cywilnych. Uczestniczy w programach badania kosmosu produkując zespoły i podzespoły do rakiet nośnych, sztucznych satelitów, statków kosmicznych.
Jego dwa najważniejsze działy stanowią: Boeing Commercial Airplanes - to największy producent samolotów pasażerskich na świecie modele 747, 767, 777 i 787 Dreamliner, a także Boeing Defense, Space & Security odpowiedzialny za produkcję wojskową i kosmiczną.
Na początku lipca Virgin Galactic podpisał umowę z spółką Aurora Flight Sciences, która należy do koncernu Boeing, amerykańskiego giganta branży lotniczej, na budowę nowego dwukadłubowego samolotu nośnego. Maszyna będzie transportowała statek kosmiczny następnej generacji - poinformowała agencja Reutera.
We are thrilled to partner with @VirginGalactic to design and build their next generation motherships. Aurora teams across the country are providing expertise in engineering design, advanced composite manufacturing, and more. Learn more here: https://t.co/m2fmMQTKwV pic.twitter.com/PV4mSwWTie
AuroraFlightSciJuly 6, 2022
Aurora, jednostka Boeinga zajmująca się aeronautyką i badaniami lotniczymi, zbuduje dwa nowe samoloty nośne, które będą wspierać statek SpaceShipTwo i jego następcę, który Virgin Galactic nazywa pojazdami klasy Delta.
Nowe samoloty nośne, nazywane "statkami matkami", są zaprojektowane do szybszego tempa produkcji i do wykonywania około 200 lotów rocznie. Zgodnie z umową, Aurora dostarczy części "statków matek" do montażu w 2025 roku - poinformował Virgin Galactic.