Amerykański koncern samochodowy Ford sprzedał za 2,3 mld dolarów luksusowe brytyjskie marki Jaguar i Land Rover indyjskiej firmie motoryzacyjnej Tata Motors. Jaguar to prawdziwa legenda motoryzacji, z kolei Land Rover to symbol brytyjskiej kolonizacji, także w Indiach.
Tata jest największym w Indiach producentem pojazdów i numerem dwa na indyjskim rynku aut osobowych. Jaguar i Land Rover zatrudniają około 16 tysięcy pracowników w fabrykach w West Midlands i Mersyside.
Ford kupił markę Jaguara w 1989 roku za 2,5 mld dolarów i Land Rovera w 2000 roku za 2,7 mld dolarów. Ale inwestycja przyniosła straty. Dlatego Ford postanowił się ich pozbyć i skoncentrować się na walce o pozycję na macierzystym rynku.
Brytyjskie związki zawodowe zgodziły się na sprzedaż marek Hindusom, którzy zapewnili, że inwestycje w obie marki traktują jako długoterminowe i są świadomi ich brytyjskich korzeni.