Firma odzieżowa H&M opublikowała przeprosiny za wykorzystanie wizerunku czarnoskórego dziecka do reklamy bluzy z napisem "Najfajniejsza małpa w dżungli". (oryg. "Coolest Monkey In the Jungle"). Napis wywołał spore oburzenie wśród internautów.
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. im deeply offended and will not be working with @hm anymore... pic.twitter.com/P3023iYzAb
theweeknd8 stycznia 2018
Na witrynie sklepu internetowego sieci H&M opublikowano zdjęcie czarnoskórego modela reklamującego bluzę dziecięcą z napisem "Coolest Monkey In The Jungle". Wielu internautów uznało to za akt niezwykle rasistowski.
Jednym z krytyków był m.in. kanadyjski piosenkarz etiopskiego pochodzenia Abel McConene Tesfaye. Jestem bardzo urażony i nie będę już pracował z H&M - napisał.
H&M w rezultacie usunęło oburzające zdjęcie i przeprosiło za ten incydent. Jest nam przykro, że taki wydruk został wykorzystany. Przepraszamy, że ubrania z nim weszły do produkcji. Nie tylko usuniemy zdjęcie z jakichkolwiek stron internetowych H&M, ale także usuniemy ubrania ze sklepów - napisano.
Firma oświadczyła, że po incydencie przeprowadzi w tej sprawie dochodzenie.
(az)