Co najmniej 2 osoby zginęły, a około 30 zostało rannych w katastrofie kolejowej koło miejscowości Pernink w Czechach. Przyczyny czołowego zderzenia dwóch pociągów osobowych bada prokuratura.

REKLAMA

Na eleznin trati Pernink - Nejdek dolo ke strce dvou osobnch vlak. Bohuel dolo ke smrtelnm zrannm a je zde vt poet dalch zrannch osob. Spolen s ostatnmi slokami IZS pomhme na mst vlakovho netst. #policiekvk pic.twitter.com/ssBeg81WyO

PolicieCZJuly 7, 2020

Służby ratownicze wydobyły już z pociągów wszystkich rannych, a także pasażerów, którzy nie odnieśli obrażeń. W akcji ratowniczej uczestniczyli strażacy z 11 zespołów i załogi 10 karetek pogotowia. Na miejsce dotarły także śmigłowce pogotowia ratunkowego. Pojawiły się również zespoły ratownicze z pobliskiej Saksonii w Niemczech, które część rannych przewiozły do najbliżej położonych niemieckich szpitali.

Akcję prowadzono w trudnym górskim terenie. Trasa, gdzie doszło do zderzenia, jest najwyżej położona w Czechach. Ratownicy musieli przenosić rannych na noszach na odległość kilkuset metrów. Centrum dowodzenia i stanowisko medyczne do decydowania, którzy z rannych muszą mieć pierwszeństwo w transporcie do szpitala, utworzono na stacji w Perninku. Dopiero z tego miejsca przewożono rannych karetkami do szpitali.

Dnes v 15:10 dolo k eln srce dvou osobnch vlak mezi Perninkem a Novmi Hamry. Z aktuln dostupnch informac musm s ltost potvrdit, e dolo k mrt a zrann cestujcch. Odjdm na msto nehody, kde prv zasahuj sloky IZS a bude zahjeno eten. pic.twitter.com/I5Ltnns0Ro

jirisvoboda_czJuly 7, 2020

W Perninku znajduje się tzw. mijanka, na której składy jadące po tym samym torze mogą się wyminąć. Według nieoficjalnych informacji jeden z maszynistów, nie czekając na pojawienie się drugiego pociągu, pojechał w dalszą drogę. Wstępne, również nieoficjalne informacje mówią o tym, że kolejarze są wśród rannych i zostali przewiezieni do szpitala. Kabiny maszynistów w obu składach zostały zniszczone.

Nie wiadomo, ile osób mogło podróżować w obu pociągach. Jeden z nich jechał z Karlowych Warów do Johanngeorgenstadtu w Niemczech, drugi w przeciwnym kierunku. W jednym ze składów mogło podróżować maksimum 85 osób, w drugim - 120.