Firma Boeing poinformowała, że zamierza do połowy maja zakończyć wymianę wadliwych akumulatorów we wszystkich samolotach 787 Boeing Dreamliner. Maszyny są uziemione od trzech miesięcy.
Konstruktor rozpoczął modyfikację baterii w 10 samolotach dostarczonych do klientów i 9 samolotach będących w fazie produkcji, które na początku maja trafią do odbiorców - poinformował prezes zarządu Boeinga Jim McNerey.
Amerykański nadzór lotniczy zatwierdził w miniony piątek zmodyfikowany system akumulatora do samolotów Boeing 787 Dreamliner, co jest zasadniczym krokiem do wznowienia eksploatacji tych maszyn, uziemionych z powodu usterek akumulatorów.
Mimo trzymiesięcznej przerwy w dostawach dreamlinerów koncern liczy, że w tym roku trafi do odbiorców co najmniej 60 samolotów tego typu.
Dyrektor finansowy koncernu Greg Smith odmówił podania kosztów uziemienia dreamlinerów, twierdząc, że są one znikome w stosunku do całości kosztów programu. McNerey odmówił z kolei podania szczegółów dotyczących roszczeń klientów z powodu wycofania z eksploatacji 787. Według AFP, Smith podkreślił, iż Boeing zgodnie z kontraktami nie jest zobowiązany do wypłacenia odszkodowania za uziemienie samolotów, lecz koncern "będzie współpracować z klientami w różny sposób, tak aby powstałe perturbacje nie odbiły się na ich wynikach". Obecnie na świecie jest uziemionych 50 maszyn B787. Najwięcej samolotów jest w Japonii - 23. Dwa dreamlinery należące do PLL LOT są na lotniskach w Chicago i w Warszawie. Trzy maszyny innych przewoźników stoją w Chile, cztery w Etiopii, po jednej na niemieckim oraz brytyjskim lotnisku. W Indiach znajduje się sześć kolejnych, cztery w Katarze, a sześć w USA.