Chiny zaprezentowały nowy prototyp szybkiego pociągu. Maglev może osiągnąć prędkość nawet 620 km na godzinę.
Elegancki, jak piszą media, prototyp pociągu ma długość 21 metrów. Po raz pierwszy zaprezentowano go już w styczniu w Chengdu w prowincji Syczuan. Uniwersyteccy naukowcy specjalnie zbudowali 165 metrów torów, aby zademonstrować, jak będzie wyglądał pojazd - informuje agencja Xinhua.
Obserwując Magleva ma się wrażenie, jakby pociąg unosił się na magnesowych torach.
Profesor He Chuan, który pracował nad prototypem, powiedział dziennikarzom, że pociąg może w pełni zacząć działać w ciągu od 3 do 10 lat.
Syczuan ma bogate zasoby rzadkich surowców, co jest bardzo korzystne dla naszej budowy torów z magnesami, umożliwiając w ten sposób szybszy rozwój eksperymentów - zaznaczył.
Chiny mają największą na świecie szybką kolej magnetyczną, która rozciąga się na ponad 37 tys. km. Kraj ten słynie również z najszybszego komercyjnego pociągu.
Pierwszy Maglev zaczął działać w Chinach już w 2003 roku. Jego maksymalna prędkość wynosiła wówczas 431 km na godzinę. Pociąg łączył lotniska Shanghai Pudong i Longyang Road we wschodniej części Szanghaju.
Chiny planują dalsze ulepszenia infrastruktury szybkiej kolei magnetycznej przed zimowymi igrzyskami olimpijskimi w 2022 roku, które odbędą się w Pekinie. W zeszłym roku w kraju zaprezentowano nową 174-kilometrową linię, łączącą Pekin z Zhangjiakou. Czas podróży między miastami został skrócony z trzech godzin do zaledwie 47 minut.
Na początku 2021 roku zaprezentowano również wyjątkowy pociąg CR400AF-G. Może on poruszać się z prędkością 350 km na godzinę przy temperaturze sięgającej nawet -40 stopni Celsjusza. Maszyna będzie kursować na trasach między Pekinem, Shenyang i Harbinem.