The Coca-Cola Company i organizacja ekologiczna WWF ogłosiły nowe cele w zakresie ochrony środowiska w związku z przedłużeniem partnerstwa. Firmy wspólnie pracują m.in. nad wprowadzeniem butelki PlantBottle, która wykonana jest z materiałów pochodzenia roślinnego.

Cele, który postawiły sobie firmy, związane są ze zrównoważonym zarządzeniem wodą, energią, a także z powtórnym wykorzystaniem opakowań.

Stajemy przed sytuacją, w której świat walczy o zasoby, a globalny popyt na żywność i wodę rośnie, musimy szukać rozwiązań, które oferują wspólne korzyści dla firm, społeczności lokalnych i przyrody. Współpraca z WWF będzie nieustannie motywowała naszą firmę do wdrażania programów zrównoważonego rozwoju; doświadczenie WWF jest i będzie niezbędne, abyśmy mogli osiągnąć nasze cele, z których część wyznaczyliśmy wspólnie z WWF - powiedział Muhtar Kent, prezes i dyrektor wykonawczy The Coca-Cola Company.

W ramach umowy firma Coca-Cola zmniejszy wykorzystanie wody przy produkcji swoich napojów, a wspólnie z WWF będzie chronić zasoby słodkiej wody i zmniejszać emisję gazów cieplarnianych.

Coca-Cola wraz z WWF będą także pracowały nad wynalezieniem nowego opakowania PlantBottle, które będzie powstawało z materiałów pochodzenia roślinnego. Ważnym postulatem jest także to, że firmy będą chciały powtórnie użyć aż 75 proc. butelek i puszek, które trafiają na rynek.

WWF jest jedną z największych, najbardziej szanowanych organizacji ekologicznych na świecie, zrzeszającą ponad pięć milionów darczyńców i posiadającą sieć biur w ponad 100 krajach.

Firmy współpracują ze sobą już dziesięć lat, swoją umowę przedłużyły do 2020 roku.