Firma Sony wycofała Cyberpunk 2077 - najbardziej wyczekiwaną grę wideo tego roku, a stworzoną przez polskiego producenta - ze swojego sklepu online Playstation Store. Powodem decyzji jest duża liczba błędów w pierwszej wersji gry na konsole Playstation 4.
Decyzja Sony - podyktowana, jak podała firma w komunikacie, troską o "utrzymanie satysfakcji klientów" - ma obowiązywać do odwołania.
Produkt warszawskiej firmy, znanej dotąd głównie z serii gier opartych na cyklu powieści o Wiedźminie, uznawany jest za najbardziej oczekiwaną grę wideo tego roku.
Cyberpunk 2077 nawiązuje fabularnej gry karcianej z 1988 roku o tym samym tytule i powieści science-fiction Williama Gibsona, przedstawiających hiperkapitalistyczną i anarchiczną wizję przyszłości.
Do projektu zaangażowano aktora Keanu Reevesa, który gra głównego bohatera z oryginalnej gry: rockmana-terrorystę Johnny'ego Silverhanda.
Krytycy zwracają również uwagę na gigantyczny rozmiar wirtualnego miasta - zwanego Night City - które można dowolnie eksplorować.
Produkt CD Projekt spotkał się w międzynarodowej prasie z przychylnymi - w zdecydowanej większości - recenzjami.
"Zapłaciłbym pełną cenę tylko po to, by przechadzać się po mieście i robić zdjęcia, moje zmysły są w ciągłym upojeniu" - napisał w recenzji krytyk portalu PC Gamer. "Washington Post" docenił również wciągającą fabułę i klimat, a także aktorstwo Reevesa. Agregujący recenzje portal Metacritic w oparciu o 50 recenzji krytyków dał grze ocenę 91/100.
Premiera Cyberpunk 2077 wzbudziła jednak duże kontrowersje ze względu na dużą liczbę "bugów" - błędów i problemów technicznych - zwłaszcza w wersji na konsole Playstation 4 i Xbox One. W konsekwencji warszawska firma zaoferowała graczom zwrot pieniędzy za zakupione gry.
Produkcja wzbudziła również wśród części krytyków kontrowersje z powodu konieczności binarnego wyboru płci głównego bohatera - mimo że zgodnie z tradycją gatunku cyberpunk gra przedstawia świat, gdzie modyfikacje ciała są powszechne.
Jak wskazują jednak cytowani przez Reutersa analitycy z JP Morgan, nawet mimo wielkiego oczekiwania związanego z tworzoną od 8 lat grą pierwsze wyniki sprzedaży przewyższają prognozy.
Jeszcze przed premierą grę zamówiło ponad 8 mln ludzi, a niektórzy eksperci przewidują, że CD Projekt może w przyszłym roku osiągnąć liczbę 40 mln sprzedanych kopii, bijąc dotychczasowe rekordy.