Burza wybuchła w brytyjskich mediach po tym, jak w jednej z kampanii reklamowych znanej odzieżowej sieciówki pojawiła się kobieta nosząca hidżab. Część komentatorów zarzuca firmie, że promuje zniewolenie kobiet.
Modelką jest mieszkanka Londynu Mariah Idrissi. 23-latka przyznaje, że nie spodziewała się, że otrzyma od firmy H&M zaproszenie do udziału w promowaniu marki. Kampania sieciówki, w której występuje 23-latka, nazywa się "Close the Loop" i promuje łamanie ogólnie przyjętych "zasad" np. noszenia przez kobiety po 40. spódnic za kolano.
Na zdjęciu modelka występuje w różowym płaszczu, dużych okularach przeciwsłonecznych i hidżabie (chuście zakrywającej włosy).
Część krytyków zarzuca kobiecie, że "nie jest skromna", a to zgodnie z zasadami, powinno cechować muzułmankę. Inni twierdzą, że promowanie przez markę kobiety w hidżabie jest reklamą zniewolenia. Sama modelka odrzuca te argumenty i twierdzi, że od startu kampanii dostaje setki listów od muzułmanek, które twierdzą, że kampania "dodała im pewności siebie".
(abs)