W USA hakerzy wykradli dane ok. 15 milionów klientów i potencjalnych klientów operatora telefonii komórkowej T-Mobile (filii niemieckiego Telekomu). Są to takie informacje jak adresy, daty urodzenia i numery ubezpieczenia społecznego, numery paszportów.

W USA hakerzy wykradli dane ok. 15 milionów klientów i potencjalnych klientów operatora telefonii komórkowej T-Mobile (filii niemieckiego Telekomu). Są to takie informacje jak adresy, daty urodzenia i numery ubezpieczenia społecznego, numery paszportów.
T-mobile /Szymon Łaszewski /PAP

Aby zdobyć te informacje hakerzy włamali się do systemu działającej w ok. 40 krajach firmy Experian - agencji z centralą w Dublinie, z której usług T-Mobile korzysta, by sprawdzać wiarygodność kredytową klientów. Wykradzione zostały dane osób, które złożyły wnioski o korzystanie z usług T-Mobile w okresie od 1 września 2013 r. do 16 września 2015 r.

Firma Experian zawiadomiła organy ścigania o kradzieży, gdy tylko zorientowano się, że doszło do włamania. Podkreślono, że nie ma dowodów na to, iż skradzione dane zostały "niestosownie wykorzystane". Klientów ostrzeżono jednak, by zachowali czujność w związku z groźbą kradzieży tożsamości.

Wykradzione informacje były wprawdzie zaszyfrowane, ale nie można wykluczyć, że hakerom udało się złamać szyfr.

W ostatnich latach ofiarą hakerskich ataków padło w USA wiele dużych przedsiębiorstw, m.in. Ebay, Sony, JP Morgan, Target, a także instytucji, takich jak urząd podatkowy (IRS), rządowa agencja ds. personelu (OPM).

(abs)