Po remoncie torowiska wrócą składy pociągów relacji Wrocław-Szklarska Poręba. Prace remontowe na 12-kilometrowym odcinku między Jelenią Górą a Szklarską Porębą rozpoczęły się w grudniu 2012 roku. Naprawiane, wymieniane i remontowane są obiekty inżynieryjne oraz przejazdy kolejowo-drogowe.
Standard obsługi podróżnych poprawi przebudowa peronów. Stacje Piechowice i Szklarska Poręba Górna będą dostosowane do potrzeb i wymagać osób niepełnosprawnych - mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK.
Linia z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby to typowo górska trasa. Widać z niej Karkonosze i Góry Izerskie. Pomiędzy Piechowicami a Szklarską Porębą na odcinku 12 kilometrów pociąg podjeżdża pod górę o wysokości 312 metrów.
Z inwestycji skorzystają mieszkańcy oraz turyści, wybierający kolej jako wygodny przejazd w górskie okolice Szklarskiej Poręby na piesze i rowerowe wędrówki lub zimowy odpoczynek na nartach - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych.
Pierwsze pociągi na trasie Wrocław Szklarska Poręba pojawić mają się w rozkładzie jazdy 16 listopada.