Most będzie miał prawie 2 km długości. Betonowy filar podtrzymujący estakadę - 126 m wysokości i będzie najwyższy w Polsce. W środku pojawi się winda, którą będzie można wyjechać na punkt widokowy. Przeprawa powstanie na trasie autostradowej obwodnicy miasta.
Wybudowanie mostu będzie drogą inwestycją. W tym przypadku taniej się jednak nie da. Most będzie przebiegał nad Odrą, po której pływają barki – zwraca uwagę Grażyna Wojewódzka z wrocławskiego oddziału dyrekcji dróg: Przekraczamy śluzę. Pod spodem jeszcze na dodatek musimy tak to zrobić, żeby nie utrudniać prac związanych z obsługą śluzy.
Dlatego też jezdnie muszą być zawieszone wysoko. Ten gigantyczny pylon będzie je utrzymywał na wysokości 20 metrów, czyli mniej więcej 5-6 piętra. W sumie na całej obwodnicy powstanie aż 41 mostów, estakad i wiaduktów. Żaden nie będzie jednak tak wielki.
Koszt budowy całej obwodnicy autostradowej Wrocławia szacowany jest na półtora miliarda złotych. Budowa ma zakończyć się w 2008 roku.