"Witacze” – tablice informacyjne, która są umieszczane przy wjazdach i wyjazdach z miast. Dziś większość z nich jest ukryta w krzakach, zaniedbana i bardziej odstraszają niż zachęcają do odwiedzenia konkretnej miejscowości.
Krakowskie agencje reklamowe, by zmienić obecny stan rzeczy, ogłosiły konkurs na najlepszego „witacza” w Polsce. W całym kraju stoi bowiem kilkadziesiąt tysięcy tego typu zaniedbanych tablic lub przedziwnych konstrukcji rodem z PRL-u.
Jaki jest idealny „witacz”? Idealny „witacz” jest super-medialny, np. Hollywood - mówi Mateusz Zmyślony, pomysłodawca akcji.
Nagrodą dla miasta, które przygotuje najbardziej atrakcyjną tablicę lub konstrukcję będzie całoroczna kampania reklamowa. Z pomysłodawcą akcji i turystami odwiedzającymi Kraków rozmawiał Marek Balawajder. Posłuchaj jego relacji:
Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio