W ciągu roku w warszawskim metrze pojawią się oznaczenia krawędzi peronów dla niewidomych; będą to wyczuwalne stopą wypustki, tzw. guzki. Obowiązek takiego oznakowania zakłada rozporządzenie, podpisane przez ministra infrastruktury.
Zgodnie z rozporządzeniem krawędzie peronów metra mają być także oznaczane pasami, których kolor kontrastuje z barwą posadzki. Oznaczania wypustkami peronów podziemnej kolejki domagał się m.in. Polski Związek Niewidomych, podkreślając, że bez tych oznaczeń korzystanie z metra jest dla osób niewidomych lub słabowidzących niebezpieczne.
W 2008 r. niewidomy student Filip Zagończyk na stacji metra Centrum wpadł pod wjeżdżający na stację pociąg - nie wyczuł laską krawędzi peronu. W wypadku odniósł bardzo ciężkie obrażenia - stracił nogę.
MI zaznacza, że chociaż budowę metra w Polsce rozpoczęto w 1983 r., jest to pierwszy akt prawny, który reguluje warunki techniczne dla obiektów metra. Podkreśla, że projekt był notyfikowany Komisji Europejskiej i nie zostały zgłoszone do niego żadne poprawki.
Rozporządzenie zakłada także, że stacje metra powinny być wyposażone w system informacji wizualnej, głosowej i dotykowej, w tym oznaczenia w alfabecie Braille'a; posadzki i schody na stacji metra powinny posiadać nawierzchnie o właściwościach antypoślizgowych. Ma być przygotowana trasa - od wejścia do wyjścia ze stacji - z której bez przeszkód będą korzystały osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Na stacji ma być dostępna przynajmniej jedna toaleta przystosowana dla takich osób. Wypustki i kolorowe pasy mają oznaczać także wejścia na schody na terenie metra. Na wprowadzenie wszystkich tych rozwiązań metro ma pięć lat.
Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane metra i ich usytuowanie, minister infrastruktury Cezary Grabarczyk podpisał 17 czerwca. Większość przepisów rozporządzenia wchodzi w życie 30 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw.