W godzinach szczytu po stolicy może jeździć 10 razy więcej tirów niż miejskich autobusów. Ratusz wydał 10 627 identyfikatorów uprawniających do wjazdu ciężarówek w zakazanych godzinach - informuje "Życie Warszawy".

REKLAMA

Zakaz wjazdu do miasta w godzinach szczytu obowiązuje od 2006 r. Teoretycznie między 7 i 10 oraz 16 i 20 mogą jeździć tylko ciężarówki z identyfikatorami C16, które Zarząd Dróg Miejskich miał wydawać w wyjątkowych sytuacjach.

Według danych z listopada, ZDM wydał 10 627 identyfikatorów; dla porównania Miejskie Zakłady Autobusowe mają w szczycie na ulicach do 1090 pojazdów. Jak mówi rzecznik ZDM Adam Sobieraj, wnioski przechodzą przez sito selekcji, wiele jest odrzucanych. Na terenie Warszawy trwa po prostu dużo budów, które trzeba obsłużyć - wyjaśnia.

Jak stwierdza gazeta, to jednak słabe wytłumaczenie, bo wykonawcy II linii metra między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim mają 200 identyfikatorów. A nawet jeśli doliczyć inne duże inwestycje w stolicy, to do prawie 11 tys. zezwoleń będzie daleko - ocenia "Życie Warszawy".