Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega, że przed świętami sklepy coraz częściej wykorzystują roztargnienie swoich klientów i nabierają ich na nieuczciwe promocje. Na przykład bardzo często podwyższają ceny produktów, a tuż przed świętami ogłaszają na nie promocje.
Aneta Styrnik z UOKiK-u radzi, by uważać na tego typu praktyki. Warto czasami sprawdzić, czy ten sam produkt bez gratisu nie jest tańszy - mówi reporterowi RMF FM Mateuszowi Wróblowi:
Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio
Często za takie "okazje" sklepy każą sobie dodatkowo płacić. Wielokrotnie dałem się naciągnąć na takie promocje, które okazywały się potem oszustwem. Te ceny z naklejką "promocja" wyglądają tak, jakby były dwukrotnie wyższe, ale sama promocja przyciąga oko - żalą się mieszkańcy stolicy:
Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio
Nawet jeśli teraz te nadzwyczajne okazje nie skuszą nikogo, to przecież potem przyjdzie czas poświątecznych wyprzedaży, które znów przyciągną kolejnych nieuważnych klientów.