Spółka Electro.pl, sprzedająca m.in. sprzęt RTV i AGD przez internet, naruszyła zbiorowe interesy konsumentów - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nałożył on na firmę karę 41 tys. 122 zł. Przedsiębiorca zaprzestał już stosowania kwestionowanych przez UOKiK postanowień w regulaminie.
Zastrzeżenia Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczyły postanowień zamieszczonych w regulaminie spółki Electro.pl. Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte na podstawie zawiadomienia konsumenta.
Jak poinformował UOKiK, firma uzależniała rozpatrzenie reklamacji przesyłki od sporządzenia protokołu szkody z kurierem. Zdaniem Urzędu, obowiązki określone przez Electro.pl są nadmiernie uciążliwą formalnością, niewymaganą przez przepisy. Zgodnie z prawem nie można uzależniać dochodzenia roszczeń w przypadku zakupu wadliwego towaru od spisania protokołu szkody - podkreślił UOKiK.
Prezes UOKiK zakwestionowała też warunek, zgodnie z którym sklep nie ponosił żadnej odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie przesyłek. Według Urzędu, jeżeli dostawa towaru opóźnia się, konsument powinien mieć prawo odstąpienia od umowy.
Postanowienia zakwestionowane przez prezes UOKiK w regulaminie Electro.pl zostały uznane przez sąd za zabronione i znajdują się w rejestrze klauzul niedozwolonych.
Decyzja Urzędu nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca może odwołać się do sądu.