Polskie firmy telekomunikacyjne zastawiają pułapki na swoich klientów – twierdzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd przeanalizował umowy, które podpisujemy z prywatnymi operatorami. Każda z nich wzbudziła poważne wątpliwości UOKiK-u.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaleca ostrożność w kontaktach z firmami telekomunikacyjnymi. Warto pamiętać o tym, że wielu operatorów utrudnia rezygnację z automatycznego przedłużania umowy, a także bezprawnie „zdziera” pieniądze, m.in. za ponowne włączenie usługi czy zmianę taryfy.
UOKiK krytykuje również brak odpowiedzialności firm, które z własnej firmy, zafundowały swoim klientom przerwę w dostępie do usług telekomunikacyjnych. Podobno część skontrolowanych firm już zmieniła swoje zwyczajne. Tym bardziej opornym grozi prezes Urzędu. Z tymi operatorami, którzy takich działań nie podjęli, spotkamy się w sądzie - stwierdza Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel. UOKiK wszczął już postępowania przeciwko firmom: Tele 2, Aster, Toya i Dialog.
Wszystkim konsumentom przypominamy numer telefonu: 0-800-800-008. Stowarzyszenie Konsumentów Polski pod tym numerem udziela porad prawnych.