Wypełnianie ubytku gruntu pod tunelem Wisłostrady, który powstał podczas awarii na budowie drugiej linii metra stacji Powiśle, zostało zakończone. Jednak to jeszcze nie koniec prac zabezpieczających jezdnię tunelu. W połowie sierpnia budowniczy na stacji Powiśle natrafili na ciek wodny, który wymył grunt spod tunelu Wisłostrady. Stacja została zalana, a ruch w tunelu wstrzymany.
Aby uniknąć opóźnień związanych z awarią, tunel pod Wisłą będzie drążony od strony Dworca Wileńskiego, a nie stacji Powiśle, jak pierwotnie zakładano. Dwie tarcze mają ruszyć na przełomie stycznia i lutego. Obecnie są tam prowadzone prace przygotowawcze - równolegle do prac naprawczych na stacji Powiśle.
W nocy z 13 na 14 sierpnia budowniczy na budowie stacji Powiśle natrafili na ciek wodny. Stacja została zalana, a spod tunelu Wisłostrady ubyło ok. 6,5 tys. metrów sześciennych wody i ziemi; w związku z tym płyta jezdni została pozbawiona naturalnej podpory. Badania obszaru pod tunelem pokazały, że pusta przestrzeń pod płytą tunelu Wisłostrady ma ok. 60 m długości i jest wypełniona wodą do ok. 2 metrów od spodu płyty. Ruch w tunelu został zamknięty; kierowcy korzystają z objazdów.
Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla video