Polska
Środa, 19 stycznia 2011 (14:01)
Punktualnie o 14.00 otwarty został warszawski odcinek trasy S8 z Konotopy do al. Prymasa Tysiąclecia. Prace na odcinku o długości 10,5 km zakończyły się już w grudniu. Jednak do tej pory kierowcy nie mogli z niego korzystać. Trasa S8 stała się słynna, ponieważ przy jej budowie stwierdzono szereg nieprawidłowości.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uważa, że przy realizacji inwestycji wykonawca, czyli konsorcjum: Budimex Dromex, Strabag, Mostostal Warszawa i Warbud, dopuściło się "ewidentnych uchybień" - m.in. w warstwach bitumicznych było za mało asfaltu, a warstwy jezdni zrobiono zbyt cienkie. Ponadto drogowcy wykazywali, że skarpy na całym odcinku są porozmywane, a bariery betonowe w pasie dzielącym pasy jezdni - uszkodzone. Pełen wykaz niedoróbek i dokumentujące je zdjęcia drogowcy zamieścili na swojej stronie internetowej. GDDKiA domaga się, by stwierdzone przez nią usterki wykonawca usunął na własny koszt.
Konsorcjum odpiera te zarzuty. Twierdzi, że teza GDDKiA o wykonaniu inwestycji niezgodnie z projektem opiera się na zakwestionowaniu badań, które drogowcy dotychczas akceptowali oraz na uszkodzeniach spowodowanych pracami wykonywanymi przez inne podmioty na zlecenie samej GDDKiA. Drogowcy i wykonawca zgadzają się, że trasa jest bezpieczna dla kierowców. Wartość inwestycji to 2,27 mld zł.
Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla video
Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla video
Umowa na budowę trasy jest tak podpisana, że trudno będzie konieczne poprawki wymusić na wykonawcy / Paweł Świąder / RMF FM
Umowa na budowę trasy jest tak podpisana, że trudno będzie konieczne poprawki wymusić na wykonawcy / Paweł Świąder / RMF FM
Umowa na budowę trasy jest tak podpisana, że trudno będzie konieczne poprawki wymusić na wykonawcy / Paweł Świąder / RMF FM
Umowa na budowę trasy jest tak podpisana, że trudno będzie konieczne poprawki wymusić na wykonawcy / Paweł Świąder / RMF FM
Umowa na budowę trasy jest tak podpisana, że trudno będzie konieczne poprawki wymusić na wykonawcy / Paweł Świąder / RMF FM
Umowa na budowę trasy jest tak podpisana, że trudno będzie konieczne poprawki wymusić na wykonawcy / Paweł Świąder / RMF FM
Umowa na budowę trasy jest tak podpisana, że trudno będzie konieczne poprawki wymusić na wykonawcy / Paweł Świąder / RMF FM
Umowa na budowę trasy jest tak podpisana, że trudno będzie konieczne poprawki wymusić na wykonawcy / Paweł Świąder / RMF FM
Umowa na budowę trasy jest tak podpisana, że trudno będzie konieczne poprawki wymusić na wykonawcy / Paweł Świąder / RMF FM
Umowa na budowę trasy jest tak podpisana, że trudno będzie konieczne poprawki wymusić na wykonawcy / Paweł Świąder / RMF FM
Wybudowanie jednego kilometra kosztowało ponad 200 mln złotych.
Wybudowanie jednego kilometra kosztowało ponad 200 mln złotych.
Wybudowanie jednego kilometra kosztowało ponad 200 mln złotych.
Wybudowanie jednego kilometra kosztowało ponad 200 mln złotych.
Wybudowanie jednego kilometra kosztowało ponad 200 mln złotych.
Wybudowanie jednego kilometra kosztowało ponad 200 mln złotych.
Wybudowanie jednego kilometra kosztowało ponad 200 mln złotych.
Wybudowanie jednego kilometra kosztowało ponad 200 mln złotych.
Wybudowanie jednego kilometra kosztowało ponad 200 mln złotych.