Przepalone żarówki i łyse opony w autobusach ze szkolnymi wycieczkami. To usterki wykrywane najczęściej przez stołecznych policjantów. Jednak zdaniem warszawskiej drogówki, stan autokarów poprawia się z roku na rok.
Jakie usterki zdarzają się najczęściej? Na przykład przepalone żarówki, kierowcy najczęściej naprawiają to na miejscu. Na drugim miejscu stan ogumienia, ewentualnie wycieki oleju z silników - mówi reporterowi RMF FM Markowi Smółce Mariusz Mrozek z komendy stołecznej:
Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio
Kontrole irytują kierowców. Leszek Rytel mówi, że to strata czasu:
Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio
Naprawdę skuteczne są kontrole na miejscu wyjazdu. Rodzic czy wychowawca może zadzwonić do dyżurnego drogówki, podając miejsce i czas odjazdu autokaru, a patrol policji tam podjedzie i sprawdzi, czy autobus nadaje się do drogi pod względem technicznym, a kierowca pod względem trzeźwości.
Stołeczna policja walczy więc z pijanymi kierowcami autobusów, a Inspekcja Transportu Drogowego przygotowuje się do ścigania niepokornych kierowców ciężarówek. Trzydziestu inspektorów ITD przechodzi właśnie szkolenia jazdy na superszybkich motocyklach. Jak będzie wyglądała taka codzienna zmotoryzowana służba? Posłuchaj relacji reportera RMF FM Mateusza Wróbla:
Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio