Co trzeci polski internauta używa programów blokujących reklamy w sieci - pisze "Rzeczpospolita". Niektórzy przedstawiciele branży reklamowej uważają, że trzeba uniemożliwić działanie takich adblocków.
Popularność aplikacji i programów, które umożliwiają zablokowanie na komputerze lub smartfonie wyświetlania reklam, rośnie na świecie w ogromnym tempie. Polska to według badań firmy PageFair i Adobe jeden z krajów o najwyższym wskaźniku korzystania z takich rozwiązań. Programów blokujących reklamy używa 35 proc. internautów. Według polskiej firmy Cloud Technologies, korzysta z nich na naszym rynku 7 mln ludzi.
Branża reklamowa jest podzielona w jaki sposób rozwiązać ten problem. Część jej przedstawicieli uważa, że należy dostosować przekaz do wytrzymałości internautów, inni zaś, że trzeba zwalczać adblocki technologicznie, czyli uniemożliwiać ich działanie.
Więcej w najnowszym wydaniu "Rzeczpospolitej".
(mal)