Niedziałające kasy w sklepach, wstrzymana sprzedaż w wielu kinach i restauracjach. Nowy rok dla wielu sprzedawców rozpoczął się awarią kas fiskalnych. Dotyczy ona drukarek Delio do kas fiskalnych dużego polskiego producenta firmy Novitus. Nie da się wystawić paragonów z właściwą datą.
Producent informuje, że pojawił się "błąd zegara", który blokuje możliwość wystawienia paragonów z właściwą datą. Firma wie, na czym polega błąd i jak go usunąć. Niestety... trzeba fizycznie kasę zabrać do punktu serwisowego.
Firma Novitus przekonuje, że wszystkie oddziały serwisowe pracują non stop i że naprawa odbędzie się na koszt producenta. Najgorsze, że spółka rezerwuje sobie nawet kilka dni na usunięcie awarii, bo tłok w serwisach będzie spory. Po kilku godzinach, po południu firma poinformowała, że unieruchomionych jest 5 tysięcy kas.
To ma konsekwencje. Niektóre restauracje wstrzymały pracę. Sieć kin Multikino ogłosiła, że bilety można kupować tylko przez internet, a nie w kasach. Problemy są spore, bo bez paragonów nie da się handlować.
PROCEDURA AKCJI SERWISOWEJ
Novitus uruchomił specjalną akcję serwisową, a Oddziały Serwisu Novitus w całej Polsce pracują bez przerwy nad usuwaniem usterek i maksymalnym przyspieszeniem wszystkich napraw. Naprawa jest możliwa wyłącznie w serwisie i nie można jej wykonać zdalnie. Drukarki z usterką należy dostarczyć do Partnera Novitus opiekującego się urządzeniem, który zajmie się obsługą naprawy. Dane kontaktowe serwisu znajdują się w książce serwisowej drukarki na pierwszej stronie.
PRZEWIDYWANY CZAS i KOSZT NAPRAWY
Wszystkie koszty naprawy ponosi Novitus.
Sam proces naprawy nie jest długotrwały, jednak ze względu na dużą ilość urządzeń, prawdopodobnie dojdzie do kolejkowania zleceń, dlatego trudno wskazać precyzyjny termin wykonania każdej naprawy. Serwisy Novitus oraz Partnerów Serwisowych pracują obecnie bez przerwy, aby zminimalizować czas oczekiwania.
Szanowni Państwo, w ciągu 25 lat historii Novitus wprowadziliśmy na rynek ponad milion urządzeń fiskalnych i jest to pierwsza tego typu awaria. Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości problemu, jest nam bardzo przykro. Bardzo przepraszamy i robimy wszystko, aby zminimalizować negatywne skutki awarii dla wszystkich przedsiębiorców korzystających z urządzeń Delio.