Polska Fundacja Narodowa wydała oświadczenie, w którym wyjaśniła powody nawiązania współpracy z agencją PR. „Rolą wynajętej firmy nie jest kreowanie wizerunku Fundacji” – podkreślono.
Oświadczenie PFN zostało zamieszczone na Twitterze.
"Działająca na zlecenie PFN agencja odpowiada za wsparcie komunikacji polskich i międzynarodowych projektów PFN. Rolą wynajętej firmy nie jest kreowanie wizerunku Fundacji" - czytamy. "Powierzenie agencji prowadzenia biura prasowego to wyraz dążenia do profesjonalizacji i podnoszenia standardów komunikacji z dziennikarzami" - wyjaśniono.
Owiadczenie @Fundacja_PFN wybrana agencja nie kreuje wizerunku Fundacji. Odpowiada za wsparcie komunikacji projektw PFN w Polsce i na wiecie. pic.twitter.com/VijMkLpYmT
Fundacja_PFN20 kwietnia 2018
Jak podkreślili autorzy dokumentu, z usług zewnętrznych biur prasowych oraz agencji reklamowych i marketingowych korzysta większość instytucji, ministerstw, fundacji oraz innych organizacji, będących obiektem zainteresowania mediów.
"Partner of Promotion została przez PFN do współpracy - zgodnie z obowiązującymi na rynku standardami - w efekcie konkursu ofert. Przypominamy, że WSA (Wojewódzki Sąd Administracyjny - PAP) wskazał, że PFN nie jest podmiotem mającym obowiązek działania w oparciu o prawo zamówień publicznych" - napisano w oświadczeniu.
PFN poinformowała w oświadczeniu, że zatrudnia 17 pracowników, którzy są zaangażowani w 36 projektów. "Dotychczas Fundacja nie posiadała zespołu biura prasowego. Profesjonalna obsługa działań komunikacyjnych wymaga zatrudnienia zespołu odpowiednio dyspozycyjnych osób" - wyjaśniono. Jak podkreślono, kontrakt z agencją "jest związany z celem statutowym, jakim jest promocja Polski".
Polska Fundacja Narodowa została powołana w celu promowania dobrego wizerunku Polski oraz przeciwdziałania rozpowszechnianiu za granicą informacji i publikacji o nieprawdziwych treściach, krzywdzących lub zniesławiających Rzeczpospolitą Polską i naród polski.
"Dla nas Polaków nie ma rzeczy niemożliwych - tak jest od zawsze. Chcemy pokazać naszą solidarność, wrażliwość, gościnność, przedsiębiorczość, kreatywność, pracowitość i determinację. Pragniemy promować nasze sukcesy w nauce, bogatą kulturę, wspaniałą historię i niepowtarzalną przyrodę. Taką misję ma Polska Fundacja Narodowa" - można przeczytać na stronie internetowej Fundacji.
(mn)