"Generalny wykonawca pasa startowego w Modlinie ma do piątku przedstawić szczegóły technologii, w jakiej wyremontuje progi pasa startowego na lotnisku. Podejrzewam, że wtedy też będzie można przedstawić harmonogram tych prac" - powiedziała Edyta Mikołajczyk, doradca zarządu lotniska. Poinformowała też, że po rozmowach z ekspertami władze lotniska i generalny wykonawca robót doszli do porozumienia w sprawie nowej nawierzchni pasa.
Mikołajczyk przypomniała, że początkowo rozważano 4 warianty naprawy uszkodzonego pasa. Wszystkie one dotyczyły tzw. asfaltobetonu, czyli trochę słabszej metody naprawy. Uznano, że naprawa betonowa, czyli ponowne położenie nawierzchni betonowej, będzie najskuteczniejsze - powiedziała.
Lotnisko w Modlinie zamknięte jest od 21 grudnia 2012 roku. Straty portu sięgają ponad 7 milionów złotych. Ostatnią decyzję w sprawie feralnego pasa nadzór budowlany wydał 24 stycznia. Utrzymano wtedy zakaz użytkowania jego części.
Uszkodzenia dwóch betonowych progów startowych nastąpiły pod wpływem działania niskiej temperatury. Na ich naprawy, które zostały do tej pory przeprowadzone, wydano ok. 450 tysięcy złotych. Oględziny nadzoru budowlanego wykazały, że te prace nie były skuteczne. Naprawione miejsca mają obniżoną wytrzymałość na odrywanie, a w nawierzchni pojawiły się nowe pęknięcia.
(MN)