Przeszło 33 miliony złotych chce wydać na nowy biurowiec z garażem łódzki oddział Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Budynek ma mieć 6 kondygnacji - w tym jedną podziemną - i niemal 8 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni użytkowej. Jednak to nie jedyny sposób tak spektakularnego wydawania publicznych pieniędzy przez ZUS.

REKLAMA

Łódzki oddział ZUS-u wymienia także cztery windy w istniejącym już budynku. To będzie kosztowało ponad milion 700 tysięcy złotych, czyli jeden taki dźwig kosztuje 400 tys. zł. Przy takich wydatkach, warszawski oddział ZUS-u jest super oszczędny, bo planuje wydać tylko około 160 tys. zł na naprawy i konserwacje wind m.in. w: stolicy, Wołominie, Legionowie czy Otwocku.

Windy, które wymienia ZUS w Łodzi, muszą być nowe i nowoczesne. Każda winda ma być w pełni zautomatyzowana i bezobsługowa. W ramach pieniędzy przewidzianych na wymianę wind, są także koszty związane z przebudową szybów, maszynowni i instalacją nowych wind.

Nowy biurowiec dla łódzkiego ZUS-u to obiekt, który ma mieć wysokość 21 metrów, a kubatura to ponad 36 tys. metrów sześciennych. Wielkość garażu, który będzie powstawał w tym samym czasie przy biurowcu, to blisko 70 metrów kwadratowych. Wszystko ma powstać w ciągu 20 miesięcy od podpisania umowy na budowę.

ZUS czeka na oferty firm ws. budowy do końca lipca.