Liderzy klasyfikacji JWRC 2009 Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak do drugiego etapu Rajdu Argentyny wystartują w systemie Superally. Z powodu awarii układu kierowniczego załoga nie ukończyła ostatniego piątkowego odcinka specjalnego La Cumbre-Aqua de Oro (II).
Po 9 odcinkach specjalnych jedyna polska załoga w Mistrzostwach Świata po uwzględnieniu 10 minutowej kary za nieukończenie odcinka zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji JWRC ze stratą 3.11,7m do prowadzącego Alessandro Bettegi.
Pierwsza pętla była bardzo udana, na trzecim oesie objęliśmy prowadzenie. Wszystko szło zgodnie z planem, utrzymywaliśmy przewagę. Niestety na 9 odcinku specjalnym pękła końcówka drążka kierowniczego. Do drugiego etapu wystartujemy w Superally. Na pewno będziemy walczyć, aby wywieźć z Argentyny co najmniej 8 punktów - powiedział Michał Kościuszko.
Jak dodaje Kościuszko, tegoroczny Rajd Argentyny to jeden z najcięższych w Mistrzostwach Świata. Na trasie leży dużo luźnego szutru, a przede wszystkim głazy. O uszkodzenie samochodu więc nietrudno.
W drugim etapie rajdu zawodnicy mają do pokonania 9 odcinków specjalnych o łącznej długości 141,64 km. Pierwsza załoga rajdu wystartuje o 12.00 polskiego czasu a na mecie spodziewana jest 45 minut po północy czasu polskiego.
Superally to system umożliwiający kontynuację rywalizacji na rajdzie załodze, która wycofała się z powodu awarii lub wypadku.W przypadku awarii lub wypadku załoga może skorzystać z tego systemu, dzięki czemu znajdzie się w końcowej klasyfikacji etapu, co umożliwi jej kontynuowanie rywalizacji następnego dnia lub ukończenie rajdu. Za każdy nieukończony odcinek specjalny załoga otrzymuje czas zwycięzcy w klasie powiększony o 5 minut.