Dzień po tym, jak potwierdziło się, że John Kerry będzie rywalem George’a Busha w wyścigu po prezydenturę, ten przystąpił do kontrataku. Jednak już pierwsza seria reklam telewizyjnych wzbudziła poważne kontrowersje.
Kontrowersje wywołał spot, w którym pokazano ruiny wieżowców World Trade Center w Nowym Jorku bezpośrednio po ataku z 11 września 2001 roku i akcję ratunkową, z wynoszeniem ze zgliszcz ciał zabitych. W tle nadano krótki komentarz: Silne przywództwo w czasach zmian.
Reklamówka ukazuje George'a W Busha jako człowieka, który skutecznie prowadził kraj przez trzy lata gospodarczej huśtawki i obaw przed terrorystami.
Niektóre rodziny ofiar oraz szefowie związku strażaków - głównych uczestników akcji ratunkowej - zaprotestowały przeciw - jak to określono - eksploatowaniu tragedii dla potrzeb politycznych.
O kontrowersjach wokół kampanii George’a Busha, posłuchaj w relacji waszyngtońskiego korespondenta RMF Grzegorza Jasińskiego:
Najbliższych 8 miesięcy zapowiada się więc niezwykle gorąco. Dowodem tego jest pierwszy sondaż przeprowadzony po tym, jak John Kerry zdobył nominację demokratów na kandydata na prezydenta. Z badania zleconego przez agencję Associated Press wynika, że Kerry mógłby w tym momencie liczyć na 45 procent głosów. To zaledwie o jeden procent mniej niż obecnie urzędujący prezydent George W. Bush.
10:40