Ministerstwo transportu pracuje nad rozporządzeniem, zgodnie z którym od 31 października kierowcy ciężarówek i autobusów zapłacą za przejazd 379 kilometrami nowych dróg. Chodzi m.in. o autostradę A2 z Warszawy do Łodzi.

REKLAMA

Systemem poboru opłat viaTOLL objętych jest obecnie 2 190 kilometrów tras w całej Polsce. Według planów, ta liczba ma wzrosnąć aż do 7 tysięcy kilometrów.

Rozszerzenie sieci dróg, na których pobierana jest opłata elektroniczna, nastąpi w dwóch etapach. Od końca października e-myto będzie pobierane na 379 km nowych dróg, w tym na odcinkach autostrad A1, A2, A4, dróg ekspresowych S5, S7, S11. Kierowcy zapłacą więc m.in. za przejazd A2 z Łodzi do Warszawy, A1 do węzła Kowal do węzła Kutno Wschód, czy A4 od węzła Targowisko do węzła Tarnów Północ. Płatny ma być także przejazd obwodnicą Mińska Mazowieckiego, południową obwodnicą Gdańska oraz obwodnicą Zambrowa i Wiśniewa.

W drugim etapie do systemu e-myta ma być dodanych kolejnych 121 km dróg, w tym odcinki S2, S3, S7, S17 i S79. Przykładowo mają to być warszawski odcinek S2 z Konotopy do węzła Puławska, czy S17 między węzłami Kurów Zachód i Jastków. Te odcinki mają być płatne od 1 grudnia.

Poprzednie rozszerzenie systemu dróg, na których pobierane jest e-myto, nastąpiło 30 marca. Sieć płatnych dróg powiększyła się wówczas o 160 kilometrów.

System elektronicznego poboru opłat Viatoll działa od 3 lipca 2011 roku. W początkowej fazie obejmował ok. 1565 km dróg krajowych, ekspresowych i autostrad zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, a 1 lipca 2012 system rozszerzono o kolejnych 325 kilometrów dróg.