Pociągiem z Warszawy do Krakowa za 38 złotych albo ze stolicy do Łodzi za 25. Spółka PKP Przewozy Regionalne rzuciła rękawicę spółce Intercity i obniża ceny biletów. Ta wiadomość ucieszy na pewno tych, których nie stać na droższe pociągi.
Przewozy Regionalne dysponują o wiele mniej komfortowym taborem. Z Warszawy do Krakowa jeżdżą np. zwykłe składy elektryczne. Na szczęście z miękkimi a nie plastikowymi siedzeniami. Podróż też będzie dłuższa niż pociągiem Intercity – mówił reporterowi RMF FM Pawłowi Świądrowi Piotr Olszewski z Przewozów Regionalnych: Chcieliśmy tę ofertę skierować do pasażerów, których nie stać na pociągi droższe, i którzy mogliby skorzystać z ulgi, czyli dla uczniów i studentów przede wszystkim. Na razie niewielu podróżnych wie o ofercie InterRegio:
Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio
Reporter Maciej Grzyb na krakowskim Dworcu Głównym sprawdzał dlaczego jest tak małe zainteresowanie tymi pociągami. Jak się okazuje brakuje reklamy i informacji. Pociągu nie ma w żółtym spisie odjeżdżających składów. Nie było go też na elektronicznych ekranach. Podróżni musieli o wszystko pytać w kasach:
Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio
To nieuczciwa konkurencja – twierdzi Intercity i nie zamierza obniżać cen sowich biletów. Część pasażerów może więc zmienić przewoźnika.