Polacy zaciskają pasa i jedzą mniej wieprzowiny oraz wołowiny. Na popularności nieznacznie zyskuje tylko drób - informuje "Rzeczpospolita". Spadek spożycia mięsa w gospodarstwach domowych wynika głównie z rosnących cen.

REKLAMA

Dlatego producenci ruszyli z promocją. Rok temu rozpoczęto realizację trzyletniego programu, który ma przekonać Polaków, że warto kupować wieprzowinę z certyfikatem PQS, świadczącym o jej wysokiej jakości. Autorami programu są Związek Polskie Mięso oraz Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej Polsus. Kampania warta jest ok. 3,7 mln euro, czyli ponad 16 mln zł, a w połowie finansuje ją Komisja Europejska.

Natomiast jeszcze w tym miesiącu w 600 sklepach w Polsce rozpocznie się kampania informująca o zaletach wieprzowiny. Na działania w sieciach handlowych branża wyda 3 mln zł ze środków, które zgromadziła na krajowym funduszu promocji mięsa.