Samochód zasilany gazem to hit tegorocznego sezonu motoryzacyjnego. Takie wersje mają nawet 80-procentowy udział w sprzedaży niektórych modeli, podaje "Dziennik Gazeta Prawna". Klientów kuszą niskie koszty eksploatacji - litr LPG kosztuje 2,5 zł, czyli ponad połowę mniej niż benzyna. Inwestycja w instalację zwraca się już po przejechaniu 30-40 tys. km.
Samochody w wersjach na gaz sprzedają już Renault, Skoda, Seat, Chevrolet, Peugeot i Mercedes. Do tego grona dołącza Kia, która wprowadzając na rynek miejski model picanto, od razu oferuje go również w wersji LPG.
Toyota testuje instalacje gazowe w popularnych na naszym rynku modelach yaris i auris. W polskich salonach tej firmy takie auta powinny pojawić się w najbliższych miesiącach. Jaki potencjał ma LPG przekonuje przykład Skody, która dodaje instalację gazową do octavii tour bez dodatkowych opłat. Tę wersję auta wybiera ośmiu na dziesięciu polskich klientów.