Do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, od dziś dzwonić będą - w imieniu Narodowego Fundusz Zdrowia – ankieterzy. Będą pytać m.in. o opinie na temat wyżywienia, czystości i komunikacji z personelem.
NFZ prosi, by pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić.
Pacjent może spodziewać się takich pytań:
- Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
- Jaka była jakość wyżywienia?
- Czy komunikacja była zrozumiała?
- Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
- Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
- Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
- Czy w nocy była cisza?
- Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
- Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
Pacjenci będą oceniać wymienione obszary w skali od 0 do 10. Ankieta ma wskazać dziedziny, które wymagają poprawy.
Od 26 padziernika ruszamy z ankiet oceny dowiadcze pacjenta z pobytu w szpitalu. Pacjenci, ktrzy przebywali ostatnio w szpitalu, bd proszeni o odpowied na 9 pyta dot jakoci komunikacji, traktowania i wyywienia. Z gry dzikuj za powicony czashttps://t.co/Bya9cK4DLQ
a_niedzielskiOctober 25, 2021
"Badanie jest pilotażem. Ankieterzy nie dotrą do wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach" - informuje NFZ. Ankieta jest anonimowa.
"Ankieterzy będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Pacjenci muszą mieć jasność, które świadczenie oceniają. Ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali. Dane zostaną wykorzystane tylko w celu przeprowadzenia badania dotyczącego monitorowania jakości i dostępności świadczeń" - dodano.
NFZ zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankieterów pod numerem 800-190-590.