W poniedziałek nad ranem do Polski ma dotrzeć pierwsza grupa klientów biura podróży Intertour. W piątek ogłosiło ono niewypłacalność. Rano w sobotę po ponad 70 osób, które kończą wczasy w Chorwacji, Czarnogórze i Bułgarii wyjechały z Krakowa dwa autokary. Na miejsce dotrą w niedzielę rano.

REKLAMA

Nie mamy żadnego sygnału, żeby ktoś koczował, nie miał gdzie spać, czy, żeby inne usługi nie były spełnione - zapewnia RMF FM Leszek Zegzda z małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego. Ta niewypłacalność biura nie ma wpływu na jakość usługi. Taką mamy przynajmniej nadzieję - dodaje. Turyści, którzy w poniedziałek powinni być w Polsce, zgodnie z planem kończą swój urlop.

W piątek mieliśmy informację, że kolejnych 95 osób wraca 7 sierpnia, a 19 osób wraca 12 sierpnia. I my ten transport dla nich zabezpieczamy i zapewniamy. My jako Urząd Marszałkowski nie zajmujemy się ani niewypłacalnością, ani działalnością biura. Mamy za zadanie bezpiecznie przywieźć turystów z ich wczasów - podkreśla Leszek Zegzda.

Zarejestrowane w Krakowie biuro podróży Intertour w piątek ogłosiło niewypłacalność. Na Gorącą Linię RMF FM dostawaliśmy sygnały od zdenerwowanych słuchaczy, którzy twierdzą, że zostali oszukani przez firmę i do ostatniej chwili zapewniano ich, że zaplanowane wycieczki się odbędą.

Biuro twierdzi, że ma gwarancje ubezpieczeniowe. Pieniądze z ubezpieczenia mają pokryć koszty powrotu klientów do kraju oraz zostać wydane na zwrot wpłat klientów, których wyjazdy się nie odbędą.

Pobierz formularz zgłoszenia szkody z umowy gwarancji ubezpieczeniowej

Jak podaje Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, wnioski o wypłatę środków z umowy gwarancji ubezpieczeniowej należy kierować na adres:

Towarzystwo Ubezpieczeń INTER Polska S.A.
Aleje Jerozolimskie 172
02-486 Warszawa
tel.: 0801 188 880
22 333 77 88
fax.: 22 333 77 91
e-mail: odszkodowanie@interpolska.pl

(ug)