Możliwy jest koniec reklam niezdrowej żywności w programach dla dzieci. Obecna ustawa stanowi jedynie, iż reklamy niezdrowej żywności "nie powinny" towarzyszyć programom telewizyjnym i radiowym dla dzieci. Określenie „nie powinny” nie oznacza „nie mogą” i nadawcy chętnie korzystają z tej furtki - donosi "Gazeta Polska".

REKLAMA

Zmiana przepisów jest konieczna, bo obecna ustawa o radiofonii i telewizji nie rozstrzyga wielu kwestii związanych z emisją reklam.

"Gazeta Polska" przypomina, że obecna ustawa stanowi jedynie, iż reklamy niezdrowej żywności "nie powinny" towarzyszyć programom telewizyjnym i radiowym dla dzieci.

Projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji zakazuje emisji spotów zachęcających do kupowania i spożywania słodyczy, słodzonych napojów, słonych przekąsek oraz fast foodu przed i w trakcie audycji skierowanych do widzów poniżej 12. roku życia.

Ponadto we wtorkowej "Gazecie Polskiej":

- Dziś rolnicza blokada A2

- Łuk Triumfalny dla Warszawy

- Terroryści kuszą kobiety