Możliwy jest koniec reklam niezdrowej żywności w programach dla dzieci. Obecna ustawa stanowi jedynie, iż reklamy niezdrowej żywności "nie powinny" towarzyszyć programom telewizyjnym i radiowym dla dzieci. Określenie „nie powinny” nie oznacza „nie mogą” i nadawcy chętnie korzystają z tej furtki - donosi "Gazeta Polska".
Zmiana przepisów jest konieczna, bo obecna ustawa o radiofonii i telewizji nie rozstrzyga wielu kwestii związanych z emisją reklam.
"Gazeta Polska" przypomina, że obecna ustawa stanowi jedynie, iż reklamy niezdrowej żywności "nie powinny" towarzyszyć programom telewizyjnym i radiowym dla dzieci.
Projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji zakazuje emisji spotów zachęcających do kupowania i spożywania słodyczy, słodzonych napojów, słonych przekąsek oraz fast foodu przed i w trakcie audycji skierowanych do widzów poniżej 12. roku życia.
- Dziś rolnicza blokada A2
- Łuk Triumfalny dla Warszawy
- Terroryści kuszą kobiety