Wielka awaria w banku PKO BP częściowo usunięta. Można już płacić kartami tego największego polskiego banku, można także korzystać z bankomatów. Problem pozostaje natomiast z dostępem do konta przez internet.
Na Gorącą Linię RMF FM od południa dostajemy sygnały, że awarii uległ system bankowości elektronicznej PKO. Klienci skarżą się, że nie mogą zalogować się do systemu. Chodzi o dostęp do serwisu iPKO oraz aplikacji IKO. IKO to aplikacja mobilna PKO BP, dostępna na telefony z systemami Android, iOS i Windows Phone. Serwis iPKO to serwis transakcyjny.
Bank nie informuje, jak poważna jest awaria i jak długo potrwa jej usuwanie. W komunikacie czytamy: Obecnie z powodów technicznych dostęp do serwisu iPKO oraz aplikacji IKO jest utrudniony. Przepraszamy za utrudnienia.
Jednak mimo zapewnień banku, że awaria nie obejmuje bankomatów klienci nie mogli przez kilkadziesiąt minut korzystać z kart. Dotyczyło to zarówno klientów indywidualnych jak i firm. Obecnie awaria jest częściowo usunięta. Można już płacić kartami tego największego polskiego banku, można także korzystać z bankomatów.
Możecie dzwonić, wysyłać SMS-y lub MMS-y na numer 600 700 800, pisać na adres mailowy albo skorzystać z formularza WWW.
(ag, mch)