UOKiK sprawdzi działania marketingowe i warunki udziału w akcji promocyjnej "Tarcza Biedronki Antyinflacyjna". Prezes Urzędu Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające wobec działań Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci - poinformował w czwartek UOKiK.
Jak informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w sklepach Biedronka od 12 kwietnia do 30 czerwca trwa akcja promocyjna "Tarcza Biedronki Antyinflacyjna" nawiązująca nazwą do rządowego programu. Polega ona na tym, że spółka Jeronimo Martins Polska obiecuje niezmienność ceny określonych towarów i ich najniższą cenę na rynku.
UOKiK zauważa, że Biedronka reklamuje swoją akcję następująco: "Jeśli na naszej liście 150 najczęściej kupowanych produktów znajdziecie produkt w niższej cenie regularnej w innym sklepie ZWRÓCIMY WAM RÓŻNICĘ".