"Do końca roku skończy się remont peronu PKP w Sopocie. Prace na linii potrwają do 2014" - tak kolej odpowiada na pytanie dotyczące pisma, w którym prezydent miasta apeluje do prezesa PKP o przyspieszenie prowadzonych w Sopocie prac. Wysłał je, bo jego zdaniem remont idzie zbyt opieszale.
W Sopocie trwa modernizacje peronu PKP oraz linii kolejowej Gdynia-Warszawa. Zdaniem władz miasta, prace prowadzone są zbyt wolno, robotników jest za mało, a harmonogram źle ułożony. Myśmy się spodziewali, że to będzie jeden sezon, a w tej chwili wychodzi na to, że trzy sezony - mówi prezydent Sopotu Jacek Karnowski. Dodaje, że ma obawy, iż prac nie uda się skończyć przed najbliższymi wakacjami. To troszkę jednak trwa za długo, w momencie kiedy jest finansowanie, jest wykonawca no i należałoby po prostu te prace przyspieszyć. To nie jest tylko sprawa wizerunkowa. To także sprawa bezpieczeństwa. Z jednej strony podróżnych - którzy w kolejnym okresie zimowym będą musieli się poruszać po połowie peronu. Z drugiej strony bezpieczeństwa finansowego ludzi, który prowadzą działalność gospodarczą. Na przykład między tunelami w Sopocie. Stąd też apel do prezesa PKP, żeby troszkę skontrolował swoje służby i zmusił do tego, żeby pracowali szybciej - mówi Karnowski.
Pasażerowie także dostrzegają problem. Mają nawet wrażenie, że robotnicy sporo odpoczywają w trakcie pracy. Jak ich zazwyczaj widzę, to dwóch pracuje, a z sześciu stoi i sobie rozmawia - mówi mężczyzna czekający na pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej. Wtóruje mu jeden ze studentów, kolejny z pasażerów SKM. Codziennie jeżdżę, nawet zdarza się, że kilka razy dziennie na uczelnie. Widuję czasami po dwóch, trzech robotników ale zazwyczaj raczej nie widzę, żeby tu praca huczała non stop i tak dalej. Dodaje, że w niedziele w ogóle nie ma nikogo w miejscu prac, a jego zdaniem remont powinien być prowadzony bez przerwy, by jak najkrócej dawał się we znaki pasażerom.
W Centrum Realizacji Inwestycji PKP tłumaczą, że kontrakt na prace na linii w Trójmieście, w tym także w Sopocie, obowiązuje do 2014 roku. W jego ramach odbywa się kompleksowa modernizacja całej linii Gdynia-Warszawa, a nie tylko samego peronu w Sopocie. Jest to de facto rozbiórka tego co istniało, i budowa całej infrastruktury potrzebnej do prowadzenia ruchu pociągów i obsługi pasażerów. Każdy element linii kolejowej jest wymieniany na nowy, lub budowany całkowicie od nowa - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji. Dodaje jednak, że według zapewnień wykonawcy, prace na peronie w Sopocie skończą się w grudniu tego roku - tak by z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, udostępnić pasażerom obie krawędzie peronu. Później będą jeszcze prowadzone prace wykończeniowe. Chodzi o żmudną robotę - ułożenie bardzo drobnej kostki brukowej. Jest to związane z wymogami konserwatorskimi- mówi Dutkiewicz. Zaznacza, że i te prace powinny zostać zakończone w 2012 roku.