Rozpoczęła się rozbudowa płyty postojowej dla samolotów na lotnisku Kraków Airport. Dzięki przedsięwzięciu o wartości prawie 134 mln zł powstanie 15 dodatkowych stanowisk dla samolotów kodu C.

Firma Max Boegl Polska kosztem blisko 134 mln zł brutto zaprojektowała, a teraz przystępuje do rozbudowy płyty postojowej samolotów w części zachodniej wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Dzięki rozbudowie zwiększą się możliwości operacyjne lotniska - pomieści ono 15 dodatkowych samolotów kodu C, czyli najpopularniejszych maszyn typu np. boeing B737.

Chcemy przygotować krakowskie lotnisko na 12 mln pasażerów, bo (...) potencjał Krakowa i całej Małopolski: turystyczny, kulturowy, biznesowy jest wyjątkowy i zawsze będzie przyciągał miliony pasażerów - na to musimy być gotowi - podkreślił prezes Kraków Airport Radosław Włoszek.

Wśród najważniejszych przedsięwzięć zapisanych w planie generalnym są m.in.: budowa nowej drogi startowej, rozbudowa płyty postojowej dla samolotów w części zachodniej, budowa nowego terminala cargo, rozbudowa terminala pasażerskiego, rozbudowa wewnętrznego układu komunikacyjnego oraz budowa parkingu wielopoziomowego. Wszystkie te inwestycje mają kosztować około 1,5 mld zł i zostać zrealizowane w ciągu najbliższej dekady.

Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. Z powodu pandemii koronawirusa w całym zeszłym roku obsłużył o 69 proc. mniej pasażerów niż rok wcześniej - blisko 2,6 mln osób. W tym roku ruch na lotnisku rośnie z miesiąca na miesiąc - w sierpniu było to ponad 462,9 tys. pasażerów.

Krakowskie lotnisko w obecnie obowiązującej letniej siatce połączeń ma ponad 140 kierunków - w tym 10 nowych - do 32 krajów, które obsługuje 19 linii lotniczych.