Do uszkodzenia 6 pociągów Pendolino doszło najprawomocniej na trasie z Grodziska Mazowieckiego do Zawiercia. Jak dowiedział się reporter RMF FM, ze wstępnych ustaleń badającej sprawę komisji wynika, że to na tym odcinku kamienie z nasypu zniszczyły podwozie pociągów.

Do uszkodzenia 6 pociągów Pendolino doszło najprawomocniej na trasie z Grodziska Mazowieckiego do Zawiercia. Jak dowiedział się reporter RMF FM, ze wstępnych ustaleń badającej sprawę komisji wynika, że to na tym odcinku kamienie z nasypu zniszczyły podwozie pociągów.
Zdj. ilustracyjne /Archiwum RMF FM

Trasa z Grodziska Mazowieckiego do Zawiercia to licząca ponad 230 kilometrów linia kolejowa nr 4, odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej. Pociągi Pendolino jeździły tą trasą z Warszawy do Krakowa, Katowic i Wrocławia. 66-kilometrowa część tej trasy w okolicach Opoczna była latem remontowana i niewykluczone, że ze względu na błędy popełnione przy tych pracach doszło do uszkodzeń pociągów. To jednak tylko jedna z hipotez, bo cały czas trwa poszukiwanie przyczyn awarii. 

Z ustaleń naszego reportera wynika, że na feralnym odcinku mogły zostać uszkodzone również podwozia innych składów. Chodzi jednak prawdopodobnie o mniej poważne usterki. 

PKP Intercity kupiło 20 pociągów Pendolino od Alstomu w maju 2011 r. Koszt wyniósł ok. 400 mln euro. Kontrakt miał jednak wartość 665 mln euro i obejmował też budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.

(mn)