Przywrócono działanie Systemu Rejestrów Państwowych, dostęp do systemu CEPiK oraz wszystkich e-usług w serwisie gov.pl - poinformował Centralny Ośrodek Informatyki na Twitterze. Wcześniej wystąpiły potężne problemy z dostępem do najważniejszych państwowych baz danych - Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców i Systemu Rejestrów Państwowych. Jak dowiedział się reporter RMF FM, oba systemy były praktycznie niedostępne od godziny 11:20. Nie działała także aplikacja Źródło służąca do obsługi SRP.
Do awarii doszło po godzinie 11:20, gdy nastąpił problem z dostępem do systemów informatycznych, przede wszystkim z dostępem do Systemu Rejestrów Państwowych.
Awaria CEPiK i Systemu Rejestrów Państwowych oznacza przede wszystkim problemy z rejestracją pojazdów. Powiatowe wydziały komunikacji praktycznie nie miały dostępu do systemu CEPiK. Trudno było także wystąpić o nowy dowód osobisty, zarejestrować narodziny dziecka czy zgon osoby bliskiej.
Centralny Ośrodek Informatyki nie ujawnia przyczyn awarii. Zapewnia, że zaangażował wszystkie dostępne siły, by jak najszybciej przywrócić działanie CEPiK i SRP.
System Rejestrów Państwowych łączy rejestr PESEL, rejestr Dowodów Osobistych, rejestr Stanu Cywilnego, rejestr Danych Kontaktowych, system Odznaczeń Państwowych oraz Centralny Rejestr Sprzeciwów.