Nie na wszystkich londyńskich stacjach metra zawisły plakaty promujące Polskę. Resort dyplomacji ogłosił na swojej stronie w internecie, że reklamy "Poland. Spring Into" są w 150 punktach miasta, m.in. na lotnisku Heathrow i w metrze. Łączny koszt kampanii zagranicznych MSZ w najbliższym czasie to 11 milionów złotych.

Dwa miesiące po rocznicy wejścia Polski do NATO, trzy tygodnie po rocznicy przystąpienia do Unii i na dwa tygodnie przed rocznicą częściowo wolnych wyborów rusza kampania Ministerstwa Spraw Zagranicznych, która ma promować Polskę na świecie. Jej hasło to "Polska zasila energią".

To jedna z dwóch wartych łącznie 11 milionów złotych kampanii promocyjnych MSZ skierowanych do zagranicznych odbiorców. Ponad dwa miliony pochłonie kampania internetowa i działania PR wspierające spot telewizyjny. Przygotowanie i emisja klipu w czterech światowych stacjach telewizyjnych - BBC, CNN, Eurosport i Sky News - to ponad 8 mln złotych.

Kampania - jak wyjaśnia MSZ - ma trafić do opinii publicznej w krajach Unii Europejskiej z największymi skupiskami polskiej migracji, przede wszystkim w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Szwecji. Potrwa do końca listopada 2014 roku.

Jednym z jej elementów są plakaty, które - jak zapowiadało na swoich stronach w internecie MSZ - już dziś miały zawisnąć m.in. w stolicy Wielkiej Brytanii. I to w 150 miejscach, mi.in. na lotnisku Heathrow, stacjach metra i słynnych czerwonych budkach telefonicznych. Według zapowiedzi resortu dyplomacji miały to być plakaty z uśmiechniętymi młodymi ludźmi i napisem: "Polska. Spring into". 

Nasz dziennikarz Bogdan Frymorgen spędził godzinę na stacjach Leicester Square i Piccadilly Circus i nie znalazł ani śladu kampanii promującej Polskę. Przyjrzał się zarówno tym miejscom na reklamę, które znajdują się na poziomie ulicy, jak i pod ziemią. Jeśli on - świadomie szukając reklamy przeoczył te plakaty - to ktoś, kto natknie się na nie przypadkiem... z pewnością ich nie zauważy. Tym bardziej, że przeznaczone są one dla brytyjskiego odbiorcy, a nie dla Polaków.

MSZ: Akcja nie dotarła jeszcze wszędzie

Resort przyznaje, że kampania nie dotarła jeszcze do tych najdroższych i najpiękniejszych miejsc Londynu, o których ministerstwo informowało w komunikacie o starcie kampanii. Reporter RMF FM usłyszał w MSZ, że plakaty już są. Na potwierdzenie dostał zdjęcia i listę miejsc, gdzie można je zobaczyć.

Największe wiszą w pobliżu polskiej ambasady, koło londyńskiej szkoły teatralnej w dzielnicy Hammersmith i w drodze z lotniska Heathrow. Mniejsze plakaty są w czterech stacjach metra - Knightsbridge, Green Park, Euston, South Kensington.

Czy Twoim zdaniem przekaz plakatu, którym MSZ promuje Polskę za granicą, jest jasny i przejrzysty? Do kogo jest skierowany? Z czym Tobie się kojarzy?

Na Wasze komentarze czekamy pod artykułem. Najciekawsze zacytujemy w Faktach RMF FM!