Projekt rozporządzenia zwalniającego z opłat za przejazd obwodnicą Wrocławia ma trafić pod obrady rządu jeszcze przed wyborami - zapowiada rzecznik resortu infrastruktury Mikołaj Karpiński.
35-kilometrowa autostradowa obwodnica Wrocławia została oddana do użytku w ostatnim dniu sierpnia. Łączy ona autostradę A4 na wysokości Bielan Wrocławskich z drogą krajową nr 8 w Długołęce oraz A4 z wrocławskim lotniskiem i stadionem budowanym na Euro 2012 roku. Kilka dni wcześniej premier Donald Tusk deklarował, że ani przejazd obwodnicą, ani przejazd przez Most Rędziński na Odrze nie będą płatne.
Zwolnienie przejazdu obwodnicą z opłat wymaga zmiany rozporządzenia rządu z 2002 roku w sprawie autostrad płatnych. Rozporządzenie to wymienia autostrady, którymi przejazd będzie płatny. Są to: A1 od Gdańska przez Toruń, Łódź, Piotrków Trybunalski, Częstochowę, Gliwice i Gorzyczki do granicy państwa; A2 od granicy przez Świecko, Poznań, Łódź, Warszawę, Białą Podlaską i Kukuryki do granicy; A4 od granicy przez Jedrzychowice, Krzyżową, Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów i Korczową do granicy; A8 z obwodnicą Wrocławia na odcinku A4-Psie Pole, a także A18 na odcinku granica - Olszyna - Krzyżowa.
Przygotowane w resorcie zmiany w rozporządzeniu zakładają wykreślenie z tego wykazu obwodnicy Wrocławia. Projekt został skierowany do uzgodnień międzyresortowych. Gotowe rozporządzenie ma wejść w życie 14 dni od dnia ogłoszenia.